mandag 9. august 2010

Da var ferien over....

...for denne gang og vi er i gang med både jobb og trening igjen. Den første ferieuken min brukte jeg på å være på lydighetsleir på Kronbacken i Kil, for Hegeguru. Igjen, jeg fikk ekstremt mye gode tips og fin uttelling for en fantastisk uke, med en fantastisk instruktør i et fantastisk miljø med gode "medelever" og fine samboere; Kine&Chrizz.
Nå skal det jobbes med ro (surprise!), og litt mer vekt på detaljer, så som f.eks. vendinger med holdt, hopp over hinder skal trenes sånn at nurk må ta i når han skal hoppe over (ja, han subber hinderet noen ganger) treapport skal ikke kunne apporteres med beina, jeg skal passe på å bruke energi når jeg går, selv om jeg ikke skal gå så mye fortere, og det skal være nøye med å roses når ting har skjedd etter kommando, ikke når de er i ferd med å skje! Og vi roser/belønner ikke f.eks. oppsitt på fjerde kommando... *gremmes*... nuvel... Det var noe av det.

Dessuten må vi jobbe mye med neseprøve, her er det bare å "börja om från början" - jaja.

Fredagen vi var ferdige med lydighetskurset ble nurk stappet i bilen og kjørt til tante Tori på Ringnes hundepensjonat, for i løpet av natt til lørdag skulle ferielandslaget 2010 edition på fjorten dagers ferie til Dubrovnik, Kroatia. Hvor vi koooooste oss til de grader - er så glad for at barna fortsatt vil være med - fiiine barna!
Vel, etter fjorten dager i tilnærmet paradis:
(eneste som manglet i dette paradiset var nurk) var det tilbake til strieskjorte og havrelefse, eller kanskje bare en veldig lang tur hjem. Vi forlot leiligheten i Dubrovnik kl åtte lørdag morgen, og var hjemme i Askim søndag kl 09 30. Vi satt nemlig og ventet på at flyet vi skulle hjem med skulle være i teknisk stand til å ta oss hjem, da lynet hadde slått ned i det på vei fra Norge til Dubrovnik. Hadde jeg sittet i flyet da det skjedde hadde jeg nok aldri flydd mer....

Endelig hjemme har jo Kim fått valp; lille Kiss border collie. Og da må man jo ta bilder:
Fantastisk flott valp som det skal bli spennende å følge famover.


Vel, det var det for denne gang - see you!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar